joi, 30 iulie 2026

Musafiri matinali / Musafiri matinali

            Început de an. Dimineața, devreme. Încă nu se vede bine. Soarele va răsări peste vreo oră.

 

sunete blânde

răzbat din pomii ninși –

sunt păsări?

 

            Un zgomot. Privesc spre  păr. Mierla e prezentă, ca în fiecare zi. Vița de vie a crescut, găsind lumină, printre ramurile părului.

            Mierla ciugulea dintr-un strugure, dintre cei rămași neculeși. Erau prea sus în păr. Alți ciorchini rămăseseră  neculeși, cu gândul la mierlele care vin iarna prin grădinile cartierului.

 

brusc fâlfâit de aripi –

câteva boabe cad

pe zăpadă

 

            Mierla pe care o urmăream n-a zburat. Am trecut cu lemnele pe care le luasem din magazie. Mergeam prudent pe zăpada depusă în timpul nopții.

            Am revenit cu aparatul foto. Am făcut poze cu blitz și fără blitz. Zăpada de pe unele crengi era mai luminoasă și mierla nu se vedea. Doar într-o poză se vede binișor mierla.

 

în pom struguri înghețați –

pe cărare urme

negre și roșii

 

            În fiecare iarnă urmăresc mierlele. Îmi permit să mă apropii de ele, dar nu prea mult. Am și fotografii, nu foarte bune.

 

ceas biologic –

mierlele vin  să mănânce

la aceeași oră, opt

 

 

Morning Guests

 

            Beginning of the year. Early morning. It is not yet clearly visible. The sun will rise in about an hour.

 

gentle sounds

drifting from snowy trees –

are they birds?

 

            A noise. I look toward the pear tree. The blackbird is present, as it is every day.

The grapevine has grown, finding light among the branches of the pear tree.

            The blackbird was pecking at a grape, one of those left unpicked.

They were too high in the pear tree. Other clusters had been left unharvested, with the blackbirds that come through the neighborhood gardens in winter in mind.

 

sudden fluttering of wings –

a few berries fall

onto the snow

 

            The blackbird I was watching did not fly away. I passed by with the wood I had taken from the shed. I walked carefully on the snow that had fallen during the night.

            I returned with the camera. I took photos with and without the flash.

The snow on some branches was brighter and the blackbird could not be seen. Only in one photo can the blackbird be seen fairly well.

 

frozen grapes in the tree –

on the path

black and red tracks

 

            Every winter I watch the blackbirds. They allow myself to get close to them, but not too close. I also have photographs, though they are not very good.

 

biological clock –

the blackbirds come to eat

at the same hour, eight 

 

 

Traducere Ioana Pașca

  

Niciun comentariu: